Setting Button
Az oldal használatával Ön elfogadja a szolgáltatásaink és a marketing tevékenységünk javításához és személyre szabásához, valamint a közösségi aktivitásokhoz szükséges cookie-k használatát. Kérjük, olvassa el a cookie tájékoztatót tartalmazó megújult Adatvédelmi szabályzatunkat, amelyből többet megtudhat arról, hogyan használjuk az adatait, valamint az Önt megillető jogokról és választási lehetőségekről, ideértve a cookie-kra vonatkozó beállítási lehetőségeket.
Ön itt jár: > >

Így segít az E-vitamin széppé tenni bőrödet

Az E-vitamin rengeteg pozitív hatást gyakorol a szervezetünkre. Egészségünkért és szépségünkét is sokat tesz, ezért érdemes odafigyelni elégséges bevitelére. Az E-vitaminhoz könnyű hozzájutni, rengeteg természetes élelmiszer tartalmazza, ezen kívül a növényi kivonatok legtöbbjében is megtaláljuk.


Az E-vitamin előnyös hatásai:

  • Intenzív antioxidáns hatása révén segíti a szabadgyökök semlegesítését, ezáltal belső és külső egészségünket és szépségünket is védi. Lényegében „tartósít” minket, lassítja az öregedési folyamatokat. Vitalitás, kevesebb ránc, jobb közérzet.
  • Segíti a szövetek vízmegkötését, ezáltal növeli a hidratációt.
  • Gyorsítja az égési sérülések és egyéb mikro-sérülések gyógyulását.
  • A többszörösen telítetlen zsírsavakat és az A-vitamint is megóvja az oxidációtól, így ezek az elemek sokkal hatékonyabban fejthetik ki ránk gyakorolt jótékony hatásaikat.
  • Bőrvédő, szöveterősítő hatásának köszönhetően az érzékeny bőr egyik legjobb barátja.
  • Támogatja a szövetek kollagén és elasztin szintézisét.
  • Gátolja a vérrögök kialakulását.
  • Védi a koszorúereket (antioxidáns hatás révén).
  • Az agy számára is előnyös az E-vitamin fogyasztás, mert az idegsejtek védelmét magas zsírtartalmú szövetek végzik, melyek fokozottan ki vannak téve a szabadgyökök károsító hatásának.
  • Támogatja az immunrendszert, csökkentve így a fertőzések kialakulásának lehetőségét.

Az E-vitamin hatásai, mint láthatjuk, a hatékony antioxidáló tulajdonságának köszönhetően. Az antioxidáns működésnek rengeteg pozitív folyománya van szervezetünkben, ahogy a vízmegkötésnek is. Az E-vitamin és a hozzá hasonló tulajdonságokkal bíró anyagok, elemek a szervezet teljes működésének alapjait erősítik, így minden apró működés sokkal ideálisabbá válik. Természetesen a vitaminok egy része, az ásványi anyagok és egyéb hatóanyagok helyileg is hatnak, vagy speciálisan bizonyos céllal bizonyos formában fogyasztva is hatásosak, de érdemes támogatnunk működésünk alapjait a teljes egészség érdekében.

 

Fontos tudnivalók:

  • Az E-vitamin tudatos fogyasztása, minőségi táplálékkiegészítők révén is akár, a városi, szennyezett levegőjű környezetben kimondottan fontos, mert az ilyen környezet csökkenti az E-vitamin hasznosulását.
  • A sok félkész vagy adalékokat tartalmazó ételek és italok, valamint az olajban sült vagy túlzott hőkezelésnek kitett ételek szintén csökkenti az E-vitamin jótékony hatásait.
  • Az alkohol és egyéb tudatmódosító szerek fogyasztása szintén nagyobb E-vitamin bevitelt igényel.
  • A dohányzás a szennyezett levegőhöz hasonlóan sokkal több E-vitamin molekulát „pusztít”.

E két tényező azon egyszerű oknál fogva csökkenti az E-vitamin általános működést javító hatásait, hogy konyhanyelven szólva a plusz oxidáló hatás „lefoglalja, felemészti” az E-vitamin molekulákat. Míg az E-vitamin próbál kárt csökkenteni, addig nem tud másban segíteni.

 

Miben van E-vitamin?

Számos táplálékunk nagy mennyiségben tartalmaz E-vitamint. A legfontosabb E-vitamin tartalmú ételek a növényi olajok: napraforgó olaj, búzacsíra olaj, tökmagolaj, olíva olaj, kukoricaolaj. A mogyoró és mandula minden formában jó E-vitamin forrás, ahogy a búzacsíra és egyéb gabonacsírák is. Ha állati eredetű ételeket is fogyasztasz, akkor a máj, mindenféle húsok és tojás remek forrásai a tokoferol néven is ismert E-vitaminnak.

Keresés