Setting Button
Az oldal használatával Ön elfogadja a szolgáltatásaink és a marketing tevékenységünk javításához és személyre szabásához, valamint a közösségi aktivitásokhoz szükséges cookie-k használatát. Kérjük, olvassa el a cookie tájékoztatót tartalmazó megújult Adatvédelmi szabályzatunkat, amelyből többet megtudhat arról, hogyan használjuk az adatait, valamint az Önt megillető jogokról és választási lehetőségekről, ideértve a cookie-kra vonatkozó beállítási lehetőségeket.

Alternatív és szórakoztató mozgásformák

Hogyan sportolj, ha utálsz sportolni, de szeretnél egészségesebben élni? A mozgás kihatással van szépségedre is, úgyhogy aktivizáld magad! Hoztunk néhány tippet neked.


Ha nem fűlik a fogad az edzéshez, mozogj szórakoztatóbban!

A testmozgás az egészség egyik alapja, az egészség pedig a szépséget alapozza meg. Ha szépségápolásról beszélünk, nem maradhat ki a sport, mozgás, egészséges életmód említése sem. Egyesek számára a mozgás igazi szenvedély, mások kibírják az eredmény érdekében, megint mások egyenesen rosszul vannak még a sportolás ötletétől is. Utóbbiaknak ajánlunk néhány hétköznapi mozgásformát, amit be tudnak építeni a mindennapjaikba, megerőltetés nélkül.

A mozgás az mozgás, és bár ma már meghatározható, hogy milyen célra milyen testmozgás a legideálisabb, az egyszerűbb, általános tevékenységekkel is sokat tehetünk vitalitásunk, egészségünk, így szépségünk megőrzéséért. Nem kell önkínzó edzéseket végezni kifulladásig. Nem kell fitneszbérletet vásárolni vagy edzőgépekkel telipakolni a lakást. Csak éljünk aktívan, és máris sokkal jobb bőrben leszünk. Szó szerint is, hiszen a megfelelő életmód a bőr állapotára is befolyást gyakorol.

 

Hétköznapi mozgásformák, melyek szórakoztatóak és hatékonyak

 

Gyaloglás:

A gyaloglás, a séta a mindennapokba legkönnyebben beilleszthető mozgásforma, mely a legtöbbször nem cél, hanem eszköz. Serkenti a szív, a tüdő, az izmok és az agy működését. Azt mondják, hogy már a könnyű séták is meghosszabbíthatják életünket, és szerencsére néhány könnyű, laza séta a mindennapos tevékenységeink között szükségszerűen előfordul. Érdemes megtervezni a napirendünket és beiktatni sétát oda, ahová csak lehet. Ha van rá mód, a munkába járást és hazajövetelt gyalog oldjuk meg, így nem csak mozgunk, de pénzt is spórolunk. Hazafelé érdemes erőltetett tempót diktálni, hiszen úgyis beállhatunk a zuhany alá. Ugyanez a helyzet a boltba járással, de kimutatások bizonyítják, hogy a vacsora utáni, esti séta, mely legalább 15-20 percig tart, fizikailag, szellemileg és pszichésen is kiegyensúlyozottabbá tesz. Emellett jó hatással van a pihentető alvásra, ami szintén hozzájárul bőrünk szépségéhez.

 

Kocogás:

A kocogás már konkrétan sportolásnak számít, és nem eszközként jelenik meg mindennapjainkban, ám nem jelent nagy megterhelést és könnyen beilleszthető a napi rutinba. A kocogás csökkenti a szívbetegségek kockázatát, a magas koleszterinre jó hatással van, ahogy a vérnyomásra, cukorbetegségre és az erek állapotára is. Ha kellemes tempóban 45 percet kocogunk, az már haladó szintnek számít, de még mindig könnyen hozható akár minden nap. Ez a 45 perc kocogás olyan folyamatokat indít be, melyek akár egész napra felpezsdítenek és stimulálják a méregtelenítő folyamatokat. A méregtelenítés, az stimulált anyagcsere segíti külső megújulásunkat is.
Ha soknak tűnik a háromnegyed óra, kezdd el 15 perccel, majd 5 percenként növeld a hosszt.

 

Tánc:

Táncolni sokan szeretnek és mivel élvezetes mozgásforma, észre sem veszik, mennyire intenzív edzést jelent egy áttáncolt este. Nem kell tánctanárhoz járni, hogy tangót, hip-hopot vagy salsát ropjunk. a szokványos amatőr táncikálás is nagy fizikai megterhelés, de kellemes és hatékony. Ráadásul egyedül, otthon is végezhetjük. Ki ne táncolt és énekelt volna, miközben biztos volt benne, hogy szabadon kiengedheti a benne élő sztárt, mert senki nem látja? Hát hajrá, színpadra fel, akár a konyhában is!

Ha viszont szívesen megtanulnál valami speciálisat, akkor érdemes tudnod, mely tánc, mire jó. A társastáncok a mozgékonyságot fejlesztik, a néptánc aerob jellegű, a latin táncok fokozzák a hajlékonyságot és izomerőt. A leginkább komplex mozgásformának a modern tánc számít, amiből Dunát lehetne rekeszteni, annyi féle van. Van miből válogatni, akár tánctípust, akár annak gyakorlására alkalmas helyet keresünk.

Szintén nagyon hatékony pezsdítőnek számít egy nagyobb takarítás vagy a kerti munkák, ám ezek időszakosak, így kiegészítő „sportnak” tekinthetjük őket. A mindennapokban sok aprósággal segítgeted egészséged, ezáltal szépséged. Ne menj lifttel, hanem lépcsőzz, sétálj, ahová csak lehet, ne légy lusta odébb tenni valamit, ne odázd el az ablakmosást, és ha teheted, perdülj táncra!

Valószínűleg a jövőben is felhívjuk majd figyelmed ezekre, mert még mindig nem fordítanak elegen elég figyelmet a hétköznapi egészségnek.

 

Tartalomhoz tartozó címkék: Tippek Testápolás Vitalizálás

Keresés