Setting Button
Az oldal használatával Ön elfogadja a szolgáltatásaink és a marketing tevékenységünk javításához és személyre szabásához, valamint a közösségi aktivitásokhoz szükséges cookie-k használatát. Kérjük, olvassa el a cookie tájékoztatót tartalmazó megújult Adatvédelmi szabályzatunkat, amelyből többet megtudhat arról, hogyan használjuk az adatait, valamint az Önt megillető jogokról és választási lehetőségekről, ideértve a cookie-kra vonatkozó beállítási lehetőségeket.
Ön itt jár: > >

A K2-vitamin hatásai és szedése

Tudtad, hogy a K2-vitamin olyan alapvető szükséglet, ami a teljes egészségünk és szépségünk alapjait segít megteremteni? Tudd meg, miért és azt is, hogyan jutsz hozzá!


Hallottál már a K2-vitaminról?

A vitaminok fontosságáról mindenki tud, azonban a nem „népszerű” vitaminokról kevesen hallottak és mégkevesebben tudják, miért fontosak. A C-vitamin, E-vitamin, B-vitaminok a köztudatban vannak, egyre inkább odafigyelünk ezek pótlására. Egyre többen tudják, mennyire fontosak bőrünk, hajunk és körmeink egészségének biztosítására is, egyéb élettani hatásuk mellett. A K2-vitamin viszont, amennyire fontos éppen annyira ismeretlen.

 

Mire jó a K2-vitamin?

A K2-vitamin segíti a kalcium csontokba való beépülését és gátolja az érfalakon való lerakódását. Lényegében azt mondhatjuk, hogy a K2-vitamin irányító szerepet tölt be, eligazítja a kalciumot a megfelelő hasznosulási helyre és csökkenti az érelmeszesedés kockázatát. Ennek ellenére a K2 vitamin nem kapta meg kiérdemelt népszerűségét.

A kalcium nem csupán a csontok erősségéért felel, de a fogaink egészségéhez is szükséges. A kalcium lerakódása az erekben nagyon komoly probléma, melynek hatására a vér nem tud megfelelően áramolni, a keringés és mikrokeringés nem tud kielégítő lenni. Mivel anyagcserénk alapja a keringésünk, nyilvánvaló, hogy egészségünkre és szépségünkre egyaránt súlyos csapás az érfalak betegsége. A K2- vitamin ezen az úton fut be a szépségápolás témakörébe, hiszen közvetve ugyan, de szerepe van a bőr, a haj, a körmök egészségének biztosításában.

 

Szükséges a k2-vitamin külön pótlása?

A csontritkulás nem korhoz kötött, azonban 35 éves kor után elkezdődik az úgynevezett csontvesztés. Ez azt jelenti, hogy a csontbontó sejtek gyorsabban dolgoznak, mint amilyen ütemben a csontépülés történik. A kor előre haladtával a két folyamat közti olló egyre nagyobbra nyílik, ezért a középkorúak számára már érdemes a K2-vitamint pótolgatni, időseknél pedig már kifejezetten fontos.

Alapvetően ez a vitamin megtalálható az állatok húsában, akiknek szervezete a zöld növényekből képes előállítani. Sajnos ma már a háziállatok sem megfelelően tápláltak, de még ha hozzá is jutnak a zöld növényekhez, azok sem rendelkeznek olyan magas hatóanyag és tápanyagtartalommal, mint régebben. Sok orvos egyetért abban, hogy ma már a húsfogyasztással nem lehet biztosítani a napi K2-vitamin szükségletet, ezért sokak számára érdemes lehet táplálékkiegészítő formájában fogyasztani. Semmiképpen nem szeretnénk senkit kiegészítők fogyasztására sarkallni, azonban egyes pótlások nagyon fontosak lehetnek. Az évenként amúgy is esedékes vérvétel, laborvizsgálat vagy a háziorvos esetleg kezelőorvos nagyon sok információval szolgálhat és segíthet abban, mit lenne érdemes kiegészítőkkel pótolni.

A K2-vitamin pótlásának céljából nem érdemes jelentősen megnövelni húsfogyasztásunkat, mert annak egészségünkre és környezetünkre is kimondottan rossz hatása lenne! Érdemes az érfalak egészségét más módon is biztosítani, például szőlőmag őrlemény vagy szőlőmag olaj formájában jótékony anyagokat juttatni szervezetünkbe. A mikrokeringés javítását a szőlőmagon kívül a rózsaolaj is támogatja, de blogunkban még sok sok információt osztottunk meg ezzel kapcsolatban.

 

Tartalomhoz tartozó címkék: Tippek Bőrápolás Vitaminok

Keresés